BULLETIN
SKIP

Stránky se neaktualizují, živá verze viz http://bulletin.skipcr.cz/bulletin/Bulletin.htm

2009

V regionech

KARLOVARSKÝ REGION

Česká Kanada

Každoročně, již více než 10 let, knihovna našeho města pořádá ve spolupráci se SKIP Karlovarského kraje, výlet pro děti i rodiče k MDD. Navštívili jsme místa naší republiky - Jižní Čechy, Šumavu, Pardubicko, Sázavu, Broumovsko, Kokořínsko a mnoho dalších. Výlet trvá tři dny, odjíždíme v pátek ráno a vracíme se v neděli večer. Navštěvujeme a prohlížíme nejen hrady a zámky, ale také krásnou přírodu.

V letošním roce jsem naplánovala výlet na Jindřichohradecko a Českou Kanadu. Zde jsme prošli Jindrovu naučnou stezku podél Hamerského potoka do Malého Ratmírova, kde jsme byli ubytováni v rekreačním středisku Agmar u Ratmírovského rybníka. Ještě než jsme vyrazili na tůru, nás po historickém městě Jindřichově Hradci provedla knihovnice, paní Marie Malá, z  dětského oddělení MěK Jindřichův Hradec.

V sobotu jsme měli na programu jízdu úzkokolejkou historickým parním vláčkem do Střížovic, kde probíhal dětský den. Zde si dětičky užily při různých soutěžích a i když pršelo, s  úsměvem přinášely ukázat své výhry. Po obědě, který jsme si vybalili v autobuse, jsme se vydali do nedalekých Slavonic, krásného malebného městečka nedaleko rakouských hranic. Tady nás uchvátilo náměstí s krásnými starými domy. Protože stále pršelo, trochu dříve jsme se vydali zpět do Malého Ratmírova a  ohřáli se v jídelně u krbu. Večer jsem připravila pro děti i dospěláky kvíz z míst, která jsme navštivili. Také jsme si přečetli místní pověsti. Závěrem večera byla soutěž Milionář.

Poslední den našeho výletu jsme věnovali prohlídkám zámků. Viděli jsme Jindřichův Hradec, kde se k nám přidala knihovnice paní Malá, aby se s námi ještě rozloučila a navštivili jsme romantický zámek Červenou Lhotu. A  pak už tradá domů, před námi bylo 300 km cesty v autobuse. Výlet se opět vydařil i když s malou poruchou autobusu jsme přijeli do Nové Role přesně - v 19.00 hod. Nyní už přemýšlím, kam vyrazíme příští rok.