Akce a projekty > Přehled akcí běžného roku >Týden knihoven 2006 | ||||||||
Kontakty Sekretariát SKIP IČO: 407 65 407 Předseda SKIP Místopředsedkyně Výkonný tajemník SKIP Hospodaření Organizační záležitosti Čestná předsedkyně SKIP je členem
|
"Čtu…" – plakáty na podporu četby Jedním ze základních úkolů knihoven je podpora četby a čtenářství v nejširší veřejnosti. Proto Svaz knihovníků a informačních pracovníků (SKIP) startuje další ze svých projektů na podporu četby a začíná vydávat sérii plakátů „čtu…“. Chceme postupně oslovovat nejpopulárnější osobnosti české kulturní, hudební a sportovní scény i další významné a populární osobnosti, aby svou tvář spojily s propagací konkrétní knihy i četby jako celku. Fotografické portréty těchto osobností s knihou v ruce, případně sloganem podporujícím četbu, chceme vydávat jako plakát a jako záložku do knihy, které si bude možné zakoupit (plakát) a dostat (záložka). Vydávání těchto plakátů by mělo být dlouhodobou záležitostí, orientovanou zejména (ale nejen) na mladou generaci. Cílem projektu je zvýšit prestiž četby a čtenářství především u dětí a mladých lidí tím, že tuto aktivitu budou podporovat a propagovat jejich populární vzory. Inspirováni jsme byli podobnou akcí Americké asociace knihoven "… at your library" . V USA se této akce zúčastňují největší hvězdy filmu, populární hudby i sportu. Pro knihovny, školy i další zařízení by série takovýchto plakátů mohla být zároveň žádoucí výzdobou čtenářských a dalších prostor a sloužit i zde jako trvalejší propagace čtenářství. Barevné plakáty budou vydány ve formátu A2. Úvodní plakáty jsou vydávány s podporou grantu Ministerstva kultury, ale v budoucnu předpokládáme, že další série plakátů budou financovány z výtěžku jejich prodeje. Prodejní cena plakátu je stanovena na 10,- Kč tak, aby pokryla vložené náklady na výrobu, a aby plakát byl skutečně dostupný veřejnosti. Předpokládáme, že plakáty by se prodávaly veřejnosti v prostorách knihoven. Nabízíme dva modely prodeje:
Ve stejném režimu bude prodán zbytek nákladu velmi úspěšných plakátů ze série „Přečtěte si to dřív než Hollywood“. První vydaný plakát vychází s portrétem zpěváka Samera Issy. Přečtěte si to dřív než Hollywood Plakáty na propagaci četby ... protože ve filmovém zpracování pak původní románový klenot už nerozpoznáte. Pod tímto heslem vydává Svaz knihovníků a informačních pracovníků ČR sérii tří plakátů na podporu propagace četby a knihoven. Plakáty se snaží vyvolat humorný kontrast mezi titulem klasického románového díla a vizualizací, jež odpovídá obsahově posunutému možnému hollywoodskému zpracování. Měly by s humorem a nadsázkou oslovit především tu část zejména mladší populace, která má často sklon preferovat „rychlejší a pasivnější“ kulturu – televizi, kino a internet. Řada průzkumů prokazuje, že nová média stále častěji ovlivňují schopnost člověka číst a vnímat rozsáhlejší texty. Nízká úroveň čtenářské gramotnosti současně výrazně omezuje schopnost člověka se vzdělávat. To je ovšem v přímém kontrastu s vývojem společnosti, která svou perspektivu vidí především ve vzdělaných lidech. Grafický návrh plakátů připravila mediální agentura Leo Burnett Advertising v rámci svých aktivit podpory nekomerčních projektů. Plakáty jsou vytištěny ve formátu A2. Náhledy plakátů (větší se otevřou kliknutím v novém okně prohlížeče)
27.09.2006 |
||||||||||
|
|
||||||||||